|
|
De
Lichten van de Amalou 2: De Harlekijn door Claire Wendling
+ Christophe Gibelin op nummer 2118
Een van de betere reeksen uit de fantastische
Collectie Delta over de oorlog tussen de Fretten
en de Transparanten en een erg mooi meisje. Topfantasy. |
|
|
|
|
|
Het
Derde Testament 4: Johannes of De Dag van de Raaf
door Alex Alice + Xavier Dorison / Alex
Alice
Talent (2003, SC+HC), Collectie
500
Slot van het magistraal vertelde en getekende
vierluik. Het hele genre van de catholic fantasy,
met De Tien Geboden en De Geheime
Driehoek als de meest opmerkelijke voorbeelden,
vond zijn oorsprong in het succes van Het
Derde Testament. Xavier Dorison schreef met
hulp van Alex Alice een van zijn meest complexe
scenario's (trouwens allemaal gebaseerd op ware
gebeurtenissen en echt bestaande personages zoals
Conrad en Elisabeth). Hij omschreef de reeks zelf
als "de sfeer van De Naam van de Roos
met een vleugje Indiana Jones en een
vertelstijl als The X-Files." Dat
zijn referenties die voor ons werken als een versgetapt
pintje op een zomerdag. Inmiddels wordt er al
enkele jaren gewerkt aan de prequelcyclus Julius
met opnieuw Dorison aan de schrijverstafel, Alex
Alice als co-scenarist en Robin Recht als tekenaar.
Aantal
genomineerde albums van Alex Alice:
6/2296
Aantal
genomineerde albums van Xavier Dorison:
12/2296 |
|
|
|
Na
Het Derde Testament tekende Alex Alice
als tussendoortje een episode van de comicreeks
Tomb Raider op scenario van Patrick
Fréon. De bedoeling was iets lichts te
maken omtrent Lara Croft en daar een serietje
met afgeronde verhalen rond te maken. Maar er
rezen problemen met de rechten. Nadat een eerste
nummer van Tomb Raider: Dark Æons
een groot succes werd, moest het uit de winkels
verdwijnen. Er kwam geen vervolg. |
|
|
In
een interview voor het Franse stripmagazine
Suprême Dimension in 2006 verklapte
uitgever Ronny Matton van Talent dat na Lanfeust
van Troy, Trollen van Troy en Legende
de serie Het Derde Testament zijn best
verkochte serie was. Op eenzelfde niveau deden
Golden City en Aquablue het
ook goed. |
|
|
|
|
|
|