|
|
De
Duivels van Alexia 1: De Erfenis door Benoît Ers
+ Dugomier op nummer 775
Start van een occulte thriller over een
stagiaire die bij het CRPS (Centrum voor Research naar
Paranormaliteit en Satanisme) komt werken. Zij is een
hoogebegaafde exorciste. Haar uitdaging bestaat in het
bestrijden van bovenatuurlijke verschijnselen die een
bedreiging vormen voor het evenwicht op onze planeet,
maar zelf vomt ze ook een bedreiging voor het CRPS.
Deze reeks werd helaas niet voltooid in vertaling. |
|
|
|
|
|
Over
de Grenzen van de Tijd... 1 door Olivier
Pont + Georges Abolin / Olivier Pont
Dargaud (2003, SC)
William is tien als hij met zijn ouders verhuist
van het grauwe Londen naar het Italiaanse Barellito.
Daar, aan het begin van de twintigste eeuw in
dat kleine vissersdorpje, is de industriële
revolutie nog veraf. Niet te verwonderen dat de
komst van de Engelsen en hun moderne ideeën
voor onderhuidse spanningen zorgt in de dorpsgemeenschap.
Maar dat kan de kleine William geen moer schelen.
Voor hem gaat een totaal nieuwe wereld open. Een
wereld van zon, vrijheid en vooral nieuwe vrienden.
Paolo, Nino en de bizarre Lisa. Vier kinderen,
enkel verbonden door de ontwapenende glimlach
van Lisa en het feit dat ze op dezelfde dag geboren
zijn. Enkel als ze er ‘s nachts op uit trekken
om vreemde kruiden te roken, komt er enig avontuur
in hun bestaan. In hun roes beleven ze immers
steevast dezelfde vreemde hallucinaties. En zo
kabbelt de zomer ongemerkt voorbij.
Aantal
genomineerde albums van Olivier Pont: 3/2296
Aantal genomineerde albums van Georges
Abolin: 3/2296 |
|
|
|
Op
tienjarige leeftijd verhuisde Olivier Pont van
de voorsteden van Parijs naar St. Laurent du
Var in de Alpen in het zuiden van Frankrijk.
Daar ontmoette hij Georges Abolin. Ook hij was
verzot op tekenen. Die gemeenschappelijke passie
verbond hen en het maakte van hen vrienden voor
het leven. Ze tekenden hun schoolschriften vol
en wilden allebei strips maken. Tekeningen van
hen genoten de eer om op de deur van de klas
te mogen hangen. |
|
|
Olivier
Pont en Georges Abolin doorliepen dezelfde scholen
en ontwikkelden een fascinatie voor animatie,
tekenfilms. Ze wilden werken voor Disney, maar
op dat moment nam de studio geen jonge Europeanen
aan. Gelukkig voor het duo werd in Londen het
gloednieuwe Amblimation (eigendom van Universal
Studios) opgericht, die met Steven Spielberg
een alliantie aanging. Zo konden ze tekenen
voor de Fievel-sequel Fievel, An
American Tail: Fievel Goes West en
We're Back!: A Dinosaur's Story, twee tekenfilms
van Don Bluth. De eerste twee maanden waren
ze inbetweeners waarbij ze niets meer moesten
doen dan alle fases te tekenen tussen twee sleutelbewegingen.
Grafisch geen grote uitdaging, maar ze klommen
snel op tot assistenten. Dat betekende dat ze
de potloodtekeningen van de animators mochten
inkten, rekening houdend met de stijl van de
tekenfilm. Acht maanden later waren ze volwaardig
animators, eerst op juniorniveau, vervolgens
als senior. Heel wat tijd later bereikten ze
het niveau van supervisor. Na drie jaar hield
Pont ermee op want hij won een tekenwedstrijd
dat voor hem de kans op een gepubliceerde strip
betekende. |
|
|
|
|
|
|